Εγκρίθηκε χρηματοδότηση 306 εκατ. ευρώ για τον Ε65

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της Ε.Ε στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων, χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65). Πρόκειται για το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης “Κεντρική Οδός ΑΕ”, που ελέγχεται από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν, «η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και, συγχρόνως, να περιοριστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού». Η επίτροπος Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε τα εξής: «Η κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες στην περιοχή αυτή, σύμφωνα με τους στόχους της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ και την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Με τη σημερινή μας απόφαση, η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να στηρίξει την κατασκευή αυτού του σημαντικού νέου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου».
Ττον Ιανουάριο του 2018, η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή το σχέδιό της να χορηγήσει δημόσια στήριξη ύψους 306 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Κεντρική Οδός Α.Ε. για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65), το οποίο θα εξυπηρετεί κυρίως τη Στερεά Ελλάδα, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα. Η Κεντρική Οδός Α.Ε., ανάδοχος του έργου για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, έχει κατασκευάσει και εκμεταλλεύεται επί του παρόντος το κεντρικό (μεσαίο) τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65.
Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της αναπτύξεως ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών, και διαπίστωσε τα εξής:
· Το μέτρο στήριξης θα συμβάλει στην επίτευξη στόχων κοινού συμφέροντος της ΕΕ, ιδίως στην πολιτική μεταφορών της ΕΕ, δεδομένου ότι θα στηρίξει την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες που ζουν στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας·
· Το μέτρο στήριξης είναι αναγκαίο και αναλογικό για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα απέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση αντιστοιχεί στο αναπροσαρμοσμένο βάσει του πληθωρισμού κόστος κατασκευής, όπως αυτό εκτιμήθηκε το 2007 στον διαγωνισμό για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου E65· και ότι ii) η Κεντρική Οδός Α.Ε. θα χρηματοδοτήσει η ίδια τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, του οποίου τυχόν πλεονάζοντα έσοδα θα επιστρέφονται στο δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης.
Ως εκ τούτου, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 είναι σύμφωνη με τους κανόνες της Ε.Ε στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων.

Εγκρίθηκε χρηματοδότηση 306 εκατ. ευρώ για τον Ε65

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της Ε.Ε στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων, χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65). Πρόκειται για το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης “Κεντρική Οδός ΑΕ”, που ελέγχεται από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν, «η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και, συγχρόνως, να περιοριστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού». Η επίτροπος Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε τα εξής: «Η κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες στην περιοχή αυτή, σύμφωνα με τους στόχους της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ και την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Με τη σημερινή μας απόφαση, η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να στηρίξει την κατασκευή αυτού του σημαντικού νέου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου».
Ττον Ιανουάριο του 2018, η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή το σχέδιό της να χορηγήσει δημόσια στήριξη ύψους 306 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Κεντρική Οδός Α.Ε. για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65), το οποίο θα εξυπηρετεί κυρίως τη Στερεά Ελλάδα, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα. Η Κεντρική Οδός Α.Ε., ανάδοχος του έργου για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, έχει κατασκευάσει και εκμεταλλεύεται επί του παρόντος το κεντρικό (μεσαίο) τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65.
Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της αναπτύξεως ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών, και διαπίστωσε τα εξής:
· Το μέτρο στήριξης θα συμβάλει στην επίτευξη στόχων κοινού συμφέροντος της ΕΕ, ιδίως στην πολιτική μεταφορών της ΕΕ, δεδομένου ότι θα στηρίξει την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες που ζουν στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας·
· Το μέτρο στήριξης είναι αναγκαίο και αναλογικό για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα απέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση αντιστοιχεί στο αναπροσαρμοσμένο βάσει του πληθωρισμού κόστος κατασκευής, όπως αυτό εκτιμήθηκε το 2007 στον διαγωνισμό για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου E65· και ότι ii) η Κεντρική Οδός Α.Ε. θα χρηματοδοτήσει η ίδια τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, του οποίου τυχόν πλεονάζοντα έσοδα θα επιστρέφονται στο δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης.

Η Viva Wallet στα καταστήματα της WIND

Μία νέα συνεργασία ξεκινούν WIND και Viva Wallet η οποία εισάγει στο ευρύ δίκτυο καταστημάτων της WIND, τις καινοτόμες υπηρεσίες πληρωμών της Viva Wallet. Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, τα καταστήματα WIND αυξάνουν το portfolio προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουν στους επισκέπτες τους παρέχοντας πρόσβαση στις ολοκληρωμένες λύσεις που έχει αναπτύξει η Viva Wallet.
Πιο συγκεκριμένα, τα καταστήματα WIND εκτός από ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και προϊόντα τεχνολογίας, θα προσφέρουν πλέον τη δυνατότητα στους επισκέπτες τους να εξοφλούν με μετρητά:
• Λογαριασμούς περισσότερων από 300 επιχειρήσεων και οργανισμών, σε κλάδους όπως: Ενέργεια, Δημόσιο, Ασφάλειες κ.α.
• Υπηρεσίες που προσφέρονται μέσα από το Viva.gr, όπως εισιτήρια θεαμάτων (θέατρα, κινηματογράφοι, συναυλίες, συνέδρια, εκθέσεις κλπ.), αθλητικών αγώνων (Basket League και Super League), ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια. Ακόμα και αν δεν έχει προηγηθεί ηλεκτρονική κράτηση μέσω της πλατφόρμας, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν, να εκδίδουν και να εξοφλούν εισιτήρια σε οποιοδήποτε κατάστημα WIND με μετρητά ή με κάρτα.
• Υπηρεσίες και προϊόντα χιλιάδων εμπορικών επιχειρήσεων που συνεργάζονται με τη Viva Wallet.
Παράλληλα, στα καταστήματα WIND θα εκδίδονται και θα εξοφλούνται άμεσα e-Money Vouchers με κωδικούς φόρτισης της Viva Wallet.
Ο κ. Χριστόφορος Μποζατζίδης, Retail Sales, Marketing & Development Director της WIND Ελλάς ανέφερε: «Επενδύουμε σε συνεργασίες με κύρος και με ιδιαίτερη χαρά καλωσορίζουμε την Viva Wallet στα καταστήματα WIND. Η τεχνολογία της Viva Wallet έρχεται να εμπλουτίσει την εμπειρία αγορών από το δίκτυό μας. Επίσης να διευκολύνει τους επισκέπτες μας με τη μεγάλη γκάμα υπηρεσιών ticketing και πληρωμών όπως ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Ήρων, και 300 ακόμα άλλων λογαριασμών. Με νέες υπηρεσίες και λύσεις φέρνουμε τα καταστήματά μας ένα επιπλέον βήμα πιο κοντά σε όλους τους επισκέπτες του δικτύου μας και παραμένουμε συνεπείς στη δέσμευσή μας για εξαιρετική και αναβαθμισμένη εμπειρία εξυπηρέτησης».
Με αφορμή την έναρξη της νέας συνεργασίας, ο κ. Πάνος Τσάκος, Chief Marketing Officer της Viva Wallet δήλωσε: «Ξεκινάμε μια σημαντική συνεργασία με έναν εξαιρετικό συνεργάτη, που φέρνει τις καινοτόμες υπηρεσίες της Viva Wallet πιο κοντά στον καταναλωτή σε όλη την Ελλάδα, μέσα από το σύγχρονο και ευρύ δίκτυο καταστημάτων της WIND. Η Viva Wallet επεκτείνει διαρκώς το δίκτυο φυσικών σημείων, και αξιοποιώντας την τεχνολογική της καινοτομία, παρέχει μια ευρεία γκάμα πληρωμών τόσο στους καταναλωτές όσο και στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους».

Επενδύσεις 150 εκατ ευρώ από την ΒΑΤ Hellas

Η British American Tobacco, , επέλεξε την Ελλάδα ως μια από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που θα διαθέτει ολόκληρη την γκάμα των προϊόντων επόμενης γενιάς του ομίλου, λανσάροντας το προϊόν θερμαινόμενου καπνού glo. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία η κίνηση αυτή θα ενισχύσει με 150 εκατομμύρια ευρώ την ελληνική οικονομία τα επόμενα δύο χρόνια, δημιουργώντας παράλληλα 250 νέες θέσεις εργασίας μέχρι τα τέλη του 2019, όπως γνωστοποιήθηκε παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Γιάννη Δραγασάκη, του Αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστή Χατζηδάκη και πολλών επισήμων. Σύμφωνα με την BAT, το glo είναι προϊόν δυνητικά μειωμένου κινδύνου με το αερόλυμα που σχηματίζεται από τη θέρμανση να παράγει μια φυσική γεύση καπνού, αντίστοιχη με αυτή του τσιγάρου, αλλά με περίπου 90%-95% λιγότερες τοξικές ουσίες σε σχέση με τον καπνό του τσιγάρου. Η συσκευή είναι εύχρηστη και θερμαίνει ειδικά σχεδιασμένες ράβδους καπνού (NEO™ Sticks) χωρίς καύση. Η συσκευή glo είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα μέσω των καταστημάτων και του e-shop της NOBACCO, ενώ οι ράβδοι καπνού που χρησιμοποιούνται στη συσκευή είναι διαθέσιμες και σε άλλα σημεία πώλησης σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η British American Tobacco, με στόχο να ηγηθεί της κατηγορίας των προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου, έχει επενδύσει πάνω από 2,5 δις. δολάρια τα τελευταία έξι χρόνια στην έρευνα και ανάπτυξη των εναλλακτικών, στο κάπνισμα, προϊόντων με δυνητικά μειωμένο κίνδυνο, όπως είναι τα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού και τα προϊόντα ατμίσματος. Παγκοσμίως, πάνω από 1.500 επιστήμονες και ειδικοί εργάζονται στα κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας, με στόχο να εξασφαλίσουν ότι οι ενήλικες καπνιστές έχουν στη διάθεσή τους μια ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων. Στην Ελλάδα, μέσα και από τις δυνατότητες που ανοίγονται από την ανάπτυξη στον τομέα αυτό, η British American Tobacco Hellas στηρίζει ακόμα περισσότερο την ελληνική οικονομία με επενδύσεις 150 εκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια, ενισχύοντας τους Έλληνες λιανεμπόρους, προμηθευτές και εργαζόμενους και παράλληλα επεκτείνοντας περαιτέρω το Διεθνές Διαμετακομιστικό Κέντρο στον Πειραιά, το οποίο συνεχίζει να συμβάλλει στις αναπτυξιακές προσπάθειες της χώρας. Το λανσάρισμα του glo αποτελεί σημαντική βάση για αυτή την επένδυση, καθώς το λανσάρισμα δημιουργεί αμέσως 100 νέες θέσεις εργασίας. Συνολικά, έως το 2019 πρόκειται να δημιουργηθούν περίπου 250 νέες θέσεις εργασίας, αναφέρει η εταιρία.

«Κόκκινα» καταναλωτικά ύψους 2 δις ευρώ πούλησε η Eurobank.

Η Eurobank ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία με την κοινοπραξία των εταιρειών B2Holding ASA και Waterfall Asset Management για την πώληση μη εξυπηρετούμενων καταναλωτικών δανείων χωρίς εξασφαλίσεις, συνολικού οφειλόμενου κεφαλαίου ύψους 1,1 δισ. ευρώ (από τα οποία περίπου 1 δισ. εμφανίζονται στον ισολογισμό της τράπεζας) και συνολικής απαίτησης εκ των παρεπόμενων δικαιωμάτων 2 δισ. ευρώ. Τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου θα συνεχίσει η κατά 100% θυγατρική της Eurobank, Financial Planning Services S.A (FPS), η οποία έχει λάβει άδεια διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις. Αυτό θα γίνεται συνδυαστικά με την επίσης αδειοδοτημένη εταιρεία διαχείρισης B2Kapital A.E. Η πώληση αποτελεί μέρος του πλάνου της Eurobank για τη μείωση των NPEs το 2018 και θα ολοκληρωθεί εντός του τέταρτου τριμήνου του 2018. Το τίμημα ανέρχεται περίπου σε 6% σε όρους συνολικού οφειλόμενου κεφαλαίου. Η πώληση είναι ουδέτερη για την τράπεζα, τόσο σε όρους χρηματοοικονομικού αποτελέσματος όσο και επίπτωσης στα εποπτικά της κεφάλαια. Σημειώνεται ότι το τίμημα είναι πολύ καλύτερο από αυτό που είχε πετύχει η τράπεζα στο πρώτο πακέτο πώλησης «κόκκινων» καταναλωτικών δανείων χωρίς εξασφαλίσεις. Σύμβουλοι της Eurobank ήταν η BlackRock και η Δικηγορική Εταιρεία Α.Σ. Παπαδημητρίου και Συνεργάτες.

ΕΛΤΑ: Ρεύμα σε αγρότες με έκπτωση 20%

Σε στρατηγική συνεργασία με τη ΝΕΑ ΠΑΣΕΓΕΣ προχωρούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία για την παροχή εκπτώσεων σε αγρότες. Τα ΕΛΤΑ, μέσω της συνεργασίας με τη ΝΕΑ ΠΑΣΕΓΕΣ θα παρέχουν ρεύμα στον αγροτικό πληθυσμό με έκπτωση 20% και χωρίς ποινή διακοπής συμβολαίου για τους πελάτες-αγρότες. Σύμφωνα με ανακοίνωση των ΕΛΤΑ, αυτή η συνέργεια “Ενέργεια για την Παραγωγή” έχει απώτερο στόχο την παροχή οικονομικότερων λύσεων στην παροχή ενέργειας για όλους τους αγρότες και διαμόρφωσης ενός προϊόντος που απευθύνεται στον πρωτογενή παραγωγικό ιστό της χώρας μας. Το τελευταίο εξάμηνο, τα ΕΛΤΑ έχουν πετύχει εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, μπαίνοντας στο κάδρο των βασικών παικτών και σήμερα τα ΕΛΤΑ ξεπερνούν σε ποσοστό το 1% της αγοράς.

Μεγάλα έργα προϋπολογισμού 5 δις ευρώ

Έργα συνολικού προϋπολογισμού 5 δις ευρώ δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπως γνωστοποίησε ο κ. Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων
Όπως είπε στόχος είναι το πρώτο εξάμηνο του 2019 να υλοποιούνται μεγάλα έργα προϋπολογισμού άνω των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Συγκεκριμένα:
-Η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων και κυρίως της γραμμής Αθήνας Θεσσαλονίκης, η πρόοδος των διαδικασιών για τη σιδηροδρομική Εγνατία, η συνέχιση με αμείωτη ένταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης και οι πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του προς τις δυτικές συνοικίες
-Η συμβασιοποίηση και η έναρξη υλοποίησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, του Νότιου τμήματος του οδικού άξονα Ε65, του οδικού άξονα Πάτρα Πύργος και του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης
-Η πρόοδος των διαγωνιστικών διαδικασιών για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, τον Βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και την γραμμή 4 του Μετρό.
Επίσης ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στις «μεγάλες τομές» στο θεσμικό πλαίσιο των μεταφορών και της οδικής ασφάλειας. «Η αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, σε όλη τη χώρα και κυρίως στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, το σχέδιο νόμου για την αλλαγή στον τρόπο απόκτησης άδειας οδήγησης, η εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια και η ένταξη μαθημάτων σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, η υλοποίηση συστημάτων για την καταπολέμηση της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας, η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλα τα μέσα μεταφοράς» είπε χαρακτηριστικά.

«Καίνε» οι τιμές του πετρελαίου θέρμανσης

«Πρεμιέρα» κάνει το πετρέλαιο θέρμανσης, με υψηλή τιμή εκκίνησης σε επίπεδα πέριξ του 1,15 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με πέρυσι, το κόστος για τα νοικοκυριά είναι υψηλότερο κατά 22% σύμφωνα με το «euro2day.gr Πέρυσι τον Οκτώβριο είχε ξεκινήσει να πωλείται με μέση τιμή στο 0,944 ευρώ το λίτρο. Τον περασμένο Απρίλιο, οπότε και τελείωσε η χειμερινή σεζόν 2017-2018, είχε τιμή στο 1,025 ευρώ το λίτρο. Έτσι αν συγκριθεί η σημερινή τιμή με την τιμή του Απριλίου , προκύπτει αύξηση 11% ενώ αν η σύγκριση γίνει με την τιμή του περασμένου Οκτωβρίου η αύξηση ξεπερνά το 20%. Σύμφωνα με στελέχη των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, η τιμή διυλιστηρίου είναι στο 0,571 ευρώ ανά λίτρο. Στο 0,514 ευρώ υπολογίζεται το σύνολο των φόρων (ΕΦΚ και ΦΠΑ) και άλλων τελών, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, πρατηρίων και των μεταφορικών ανέρχεται στο 0,065 ευρώ ανά λίτρο. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το περιθώριο παραμένει στα ίδια επίπεδα με τα περσινά. Η τιμή διύλισης είναι επίσης αυξημένη 18% σε σχέση με τον περασμένο Απρίλιο και οι φόροι κατά 5%. Το ανησυχητικό είναι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της πετρελαϊκής αγοράς, πως το κόστος θέρμανσης θα έχει ανοδικές τάσεις. Είναι ενδεικτικό το γεγονός πως μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι εκτιμήσεις έδειχναν την τιμή στο 1,14 ευρώ το λίτρο και σήμερα όλα δείχνουν πως θα είναι υψηλότερη, στο 1,15 ευρώ το λίτρο. Και η τάση αυτή συνεχίζεται λόγω της ανοδικής πορείας του μαύρου χρυσού στις διεθνείς αγορές. Να σημειωθεί, τέλος, ότι οι τιμές στην επαρχία αναμένεται να είναι υψηλότερες, αγγίζοντας το 1,20 ευρώ το λίτρο.

Ανοδικά κινείται η βιομηχανική παραγωγή

Ενισχύθηκε κατά 1,4% η βιομηχανική παραγωγή τον Αύγουστο με την παραγωγή των μεταποιητικών βιομηχανιών να σημειώνει άνοδο 2,9%.
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής παρουσίασε αύξηση 1,4% τον Αύγουστο 2018 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2017, έναντι αύξησης 5,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2017 με το 2016.
Η εξέλιξη αυτή προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών των επιμέρους τομέων βιομηχανίας:
1. Από την αύξηση:
-Κατά 9,5% του δείκτη παραγωγής ορυχείων- λατομείων.
-Κατά 2,9% του δείκτη παραγωγής μεταποιητικών βιομηχανιών. Σε αυτό συνέβαλαν, κυρίως, οι αυξήσεις στην παραγωγή παραγώγων πετρελαίου και άνθρακα (16,7%), βασικών φαρμακευτικών προϊόντων και σκευασμάτων (21,7%) και , ηλεκτρονικών υπολογιστών , ηλεκτρονικών και οπτικών προϊόντων (49,4%).
2. Από τη μείωση:
-Κατά 3,3% του δείκτη παραγωγής ηλεκτρισμού.
-Κατά 4,1% του δείκτη παροχής νερού.
Ο μέσος γενικός δείκτης της περιόδου Ιανουαρίου- Αυγούστου 2018 παρουσίασε αύξηση 0,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη της περιόδου Ιανουαρίου- Αυγούστου 2017.

Αύξηση 1,1% του πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο

Άνοδο 1,1% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση , έναντι αύξησης 1% τον Αύγουστο. Η αύξηση του τιμαρίθμου οφείλεται κατά κύριο λόγο στις ανατιμήσεις σε καύσιμα, φαρμακευτικά προϊόντα και τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Ειδικότερα, η αύξηση αυτή του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή προήλθε, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
-1,4% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε μοσχάρι, πουλερικά, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ελαιόλαδο, αλλαντικά, γιαούρτι, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
-0,9% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα κρασιά.
-0,5% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.
-1,4% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
-3,8% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς.
-4,3% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
-1,2% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
-1,5% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-1,2% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
-1% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
-0,8% στην «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σε μηνιαία σύγκριση (Σεπτέμβριος προς Αύγουστο), ο πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση 2%, έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.