Πλήρες λίφτινγκ στο αεροδρόμιο Μακεδονία.

Στα 100 εκατ ευρώ θα φθάσει το κόστος για την ολοκληρωτική ανακαίνιση του αερολιμένα Θεσσαλονίκης που θα πραγματοποιήσει η Fraport σε συνεργασία με την κατασκευαστική εταιρεία Intrakat.
Μέσα στην εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η τελετή θεμελίωσης του νέου τερματικού σταθμού, ο οποίος θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021. “Για την αναβάθμιση του αεροδρομίου και τη θεμελίωση νέου τερματικού σταθμού θα επενδυθούν περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ. Αυτό θα σημάνει την σημαντική επέκταση της χωρητικότητας του και την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών” σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinell. Οι εργασίες αφορούν στην κατασκευή νέου τερματικού σταθμού που θα ξεπερνά τα 34.033 τ.μ., στην ανακαίνιση του υπάρχοντος, μήκους 24.000 τ.μ., στην αύξηση κατά 47% των σταθμών check-in και κατά 50% του συνολικού αριθμού πυλών. Οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών θα αυξηθούν κατά 75%, θα κατασκευαστεί νέος πυροσβεστικός σταθμός και θα αναβαθμιστεί η μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού που θα συνδεθεί με το δίκτυο της πόλης. Το έργο, προβλέπει την ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών και την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών.

O «δεκάλογος» του ΣΕΒ για την μεταμνημονιακή εποχή

Τις 10 βασικές θέσεις του για την επόμενη ημέρα μετά την έξοδο από το μνημόνιο δημοσιοποίησε ο ΣΕΒ τονίζοντας πως σε καμία περίπτωση η έξοδος της χώρας από το ΤΡΊΤΟ πρόγραμμα δεν πρέπει να λειτουργήσει ως προθάλαμος για ένα επόμενο και ακόμη αυστηρότερο πρόγραμμα δημοσιονομικής επιτήρησης.
Οι οικονομικές συντεταγμένες που διαμορφώνουν το πεδίο χάραξης και άσκησης πολιτικής, σύμφωνα με τον ΣΕΒ, είναι οι ακόλουθες:
1. Η χώρα βγαίνει από τα Μνημόνια χωρίς να διαθέτει την παραγωγική βάση και την εξωστρέφεια που απαιτείται για να απογειωθεί η οικονομία της. Χρειάζεται λοιπόν συνέχιση και εμβάθυνση των μεταρρυθμίσεων, ώστε να αυξηθούν τα μερίδια των επενδύσεων έναντι της κατανάλωσης και των εξαγωγών έναντι των εισαγωγών στο ΑΕΠ.
2. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις για να επανέλθει η Ελλάδα σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, χωρίς να γίνουν μαζικά επενδύσεις που αυξάνουν την παραγωγικότητα. Οι εμβληματικές ξένες κι εγχώριες επενδύσεις πρέπει να προχωρήσουν άμεσα, χωρίς άλλα προβλήματα, ώστε να αλλάξει η διεθνής αντιμετώπιση και η εμπιστοσύνη επενδυτών και αγορών προς τη χώρα.
3. Οι επενδύσεις δεν έρχονται απλώς και μόνο επειδή βγαίνουμε από τα Μνημόνια. Προϋποθέτουν να ισχύσει στην Ελλάδα το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας μιας ελεύθερης και διεθνώς ανταγωνιστικής οικονομίας της αγοράς, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.
4. Η χώρα γερνάει γρήγορα και αυτό δημιουργεί αδιέξοδα, καθώς οι απαιτούμενες αυξήσεις στις δαπάνες συντάξεων, υγείας και κοινωνικής προστασίας δεν θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τη νόμιμη ιδιωτική οικονομία, όπου η υπερφορολόγηση έχει ήδη χτυπήσει κόκκινο, με τις επιχειρήσεις σε αδυναμία να κάνουν τις επενδύσεις που απαιτούνται προκειμένου να αυξηθούν η απασχόληση, τα εισοδήματα, και, έτσι, τα φορολογικά έσοδα.
5. Το ασφαλιστικό σύστημα δεν συνδέει τις εισφορές των εργαζομένων με τις συντάξεις που θα πάρουν στο μέλλον. Οι εργαζόμενοι δεν μπορεί να δουλεύουν στα τυφλά. Με τις εισφορές μάλιστα να μπαίνουν στα γενικά φορολογικά έσοδα, χωρίς να επενδύονται για να πολλαπλασιασθούν, δεν προωθείται ούτε η εργασία ούτε η αποταμίευση. Επιπλέον οι υψηλές εισφορές, δυσκολεύουν τις επιχειρήσεις να κάνουν προσλήψεις αλλά και να δώσουν αυξήσεις στο προσωπικό τους.
6. Χρειάζεται ένα φορολογικό σύστημα που να επιβραβεύει και όχι να τιμωρεί όσους δουλεύουν περισσότερο και κερδίζουν περισσότερα χρήματα, και όχι να ωθεί τα καλύτερα στελέχη μας στο εξωτερικό, και τις επιχειρήσεις σε αδυναμία στελέχωσης με άτομα που διαθέτουν υψηλές δεξιότητες.
7. Οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές, που οδηγούν τις μικρές ιδίως επιχειρήσεις σε παράνομες πρακτικές φοροδιαφυγής, αδήλωτης εργασίας κ.λπ., πρέπει να μειωθούν, διότι δεν αφήνουν τις επιχειρήσεις να μεγαλώσουν, να προσλάβουν κόσμο και να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους.
8. Το κράτος πρέπει να εκσυγχρονισθεί και να νοικοκυρέψει τα έξοδά του. Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις. Απαιτούνται ιδιωτικοποιήσεις πολλών Δημοσίων Επιχειρήσεων, στοχευμένα δημόσια έργα με τη μορφή των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων στον ιδιωτικό τομέα, που θα φέρνουν συγκεκριμένο και λειτουργικό αποτέλεσμα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το κράτος επιβάλλεται να γίνει μέρος της λύσης και όχι να είναι μέρος του προβλήματος, βάζοντας εμπόδια στη λειτουργία των επιχειρήσεων.
9. Για να λειτουργήσει ομαλά η οικονομία, οι τράπεζες πρέπει να είναι σε θέση να χρηματοδοτούν επαρκώς τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά. Χρειάζεται ένα αποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο αναδιάρθρωσης των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων και μείωσης των κόκκινων δανείων. Χρειάζονται γρηγορότερες κινήσεις. Διαφορετικά, η ανάπτυξη που θα έλυνε το πρόβλημα -και των τραπεζών- , δεν θα έρθει ποτέ.
10. Η ανάπτυξη, πέρα από επενδύσεις που αυξάνουν την παραγωγικότητα, απαιτεί και αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του πληθυσμού στην αγορά εργασίας, για να αυξηθεί το εργατικό δυναμικό, και ιδίως στις γυναίκες και στους νέους. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς μαζική επέκταση της βρεφονηπιακής φροντίδας και της υιοθέτησης μέτρων στήριξης της οικογένειας, καθώς και των ευκαιριών απόκτησης σύγχρονων δεξιοτήτων μέσω νέων προγραμμάτων σπουδών και προγραμμάτων πρακτικής άσκησης και μαθητείας.

Αποζημίωση 750 εκατ. ευρώ ζητά η Eldorado Gold

Με εξώδικο αίτημα η Eldorado Gold μέσω της θυγατρική της στην Ελλάδα Hellas Gold ζητά αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο ύψους 750 εκατ. ευρώ για τις ζημιές που έχει υποστεί η εταιρία από τις καθυστερήσεις όσον αφορά στην έκδοση αδειών για το project στις Σκουριές. Ο πρόεδρος της Eldorado Gold, George Burns, δήλωσε: “Το εξώδικο αποτελεί μια προσπάθεια καλή τη πίστη να λυθεί το ζήτημα με το ελληνικό δημόσιο καθώς σχετίζεται με κόστη που δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων στην έκδοση αδειών στα μεταλλεία. Η Eldorado έχει ενεργήσει πάντοτε με τρόπο που συνάδει με την θέλησή της να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση για υπεύθυνη ανάπτυξη των Σκουριών. Ελπίζουμε ότι το ζήτημα μπορεί να λυθεί με φιλικό τρόπο, χωρίς να ακολουθήσουμε την οδό της διαιτησίας”.
Το εξώδικο του καναδικού ομίλου είχε κατατεθεί στις 10 Αυγούστου στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Το παρέλαβαν πριν από λίγες ημέρες τα τρία υπουργεία που εμπλέκονται στην υπόθεση (Οικονομικών, Οικονομίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας).
Στο εξώδικο αναφέρεται πως οι ζημιές είναι τριών κατηγοριών. Η μείωση της υπάρχουσας περιουσίας της Eldorado Gold λόγω των καθυστερήσεων, τα διαφυγόντα κέρδη εξαιτίας της καθυστέρησης της περιόδου εκμετάλλευσης του εργοστασίου στο Μαντέμ Λάκκο που υπολογίζονται σε περίπου 664.000.000 ευρώ και χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης την οποία θα διαθέσει σε κοινωφελείς σκοπούς).

Χρηματοδοτήσεις 40 εκατ. ευρώ από την Παγκρήτια Τράπεζα
Με επιτυχία υλοποιεί η Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα την πρόσφατη συμφωνία συνεργασίας που υπέγραψε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων («ΕΤΕπ»), ύψους 40 εκατ. ευρώ, για τη χρηματοδότηση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς του Τουρισμού, της Ενέργειας, της Αγροδιατροφής, του Εμπορίου και της Μεταποίησης.
Οι χρηματοδοτήσεις διάρκειας από 2 έως 12 έτη, αφορούν επενδύσεις και κεφάλαιο κίνησης μονιμότερου χαρακτήρα, προβλέπεται δε έντοκη περίοδος χάριτος μέχρι δύο χρόνια και εξασφαλίσεις διαμορφωμένες ανά περίπτωση, σύμφωνα με την πιστοδοτική πολιτική της Τράπεζας.
Ο συνολικός προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού/επιχειρηματικού σχεδίου που δύναται να ενταχθεί στο πρόγραμμα μπορεί να ανέλθει μέχρι 25 εκατ. ευρώ, με ανώτατο όριο χρηματοδότησης τα 12,5 εκατ. ευρώ. Τα επενδυτικά σχέδια που έχουν ενταχθεί σε επιχορηγούμενα προγράμματα μέσω Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορούν να χρηματοδοτηθούν έως και 100% του κόστους της επένδυσης αθροιστικά (επιδότηση και δάνειο).
Το επιτόκιο διαμορφώνεται με βάση το Euribor, πλέον μειωμένου τραπεζικού περιθωρίου συγκριτικά με ανάλογου τύπου χρηματοδοτήσεις χωρίς τη συμμετοχή της ΕΤΕπ, ενώ απαλλάσσονται και της εισφοράς του Ν.128/75.
Στις περιπτώσεις που η επιχείρηση πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας της πρωτοβουλίας «Απασχόληση για τους Νέους» (πρόσληψη νέων, επαγγελματική κατάρτιση ή πρακτική άσκηση νέων, ενεργή συνεργασία με τεχνικές σχολές κλπ) τότε παρέχεται πρόσθετη μείωση 0,20% στο εφαρμοζόμενο περιθώριο.
Η Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα στηρίζει ενεργά την τοπική οικονομία και θα συνεχίσει με έμφαση τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σημειώνει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας κ. Μυρτάκης, επισημαίνοντας πως η ΕΤΕπ είναι πραγματικός αρωγός σε αυτή την προσπάθεια.

Απόσυρση αρτοσκευάσματος από την Lidl Hellas
Στην απόσυρση του αρτοσκευάσματος σίκαλης σε φέτες “Maitre Jean Pierre Rye Bread 500g”, το οποίο παράγεται από την εταιρεία Harry-Brot, για προληπτικούς λόγους, προχωρά η Lidl Hellas. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Lidl Hellas, κατόπιν σχετικής πληροφόρησης από καταναλωτή και σε συνέχεια εσωτερικών μακροσκοπικών ελέγχων από την εταιρεία για την παρουσία ευρωτίασης σε μεμονωμένα τεμάχια του προϊόντος “Maitre Jean Pierre Rye Bread 500g”, με ημερομηνίες λήξης 19.09.2018, 26.09.2018 και 03.10.2018 που παράγεται από την εταιρεία Harry-Brot GmbH, προχώρησε για προληπτικούς λόγους στην απόσυρση του προϊόντος. Παράλληλα, παρακαλεί τους πελάτες της που έχουν αγοράσει το προϊόν, να το επιστρέψουν σε οποιοδήποτε από τα καταστήματα της εταιρείας, λαμβάνοντας το αντίτιμο της αγοράς του.

Στο Δημόσιο 100.000 ακίνητα
που δεν δηλώθηκαν στο Κτηματολόγιο

Στον έλεγχο του Δημοσίου πρόκειται να περάσουν μέχρι το τέλος του έτους και εντός του 2019 έως και 100.000 ακίνητα που δεν δηλώθηκαν ποτέ στο Κτηματολόγιο .
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» υπολογίζεται ότι τα ακίνητα που δεν δηλώθηκαν προσεγγίζουν τις 300.000 πανελλαδικά αν και κανείς επί του παρόντος δεν είναι σε θέση να δώσει ακριβή αριθμό. Από αυτά τα 2/3 εκτιμάται ότι είναι ακίνητα του Δημοσίου που δεν προχώρησε στη δήλωση τους. Κάτι που σημαίνει ότι το άλλο 1/3 αφορά ιδιωτικές περιουσίες, διαμερίσματα, καταστήματα, αποθήκες και οικόπεδα, αρκετά εκ των οποίων σε περιοχές με υψηλή εμπορική αξία.
Σύμφωνα με αναφορές υποθηκοφυλάκων, μόνο στα βόρεια προάστια της Αθήνας έχουν καταγραφεί περισσότερα από 5.000 ακίνητα αγνώστου ιδιοκτήτη (όπως χαρακτηρίζονται όσα δεν δηλώθηκαν ποτέ).
Με αυτά τα δεδομένα η διαδικασία κτηματολόγησης σε 20 περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης και σε άλλες 91 ανά την επικράτεια κινδυνεύει να εξελιχθεί σε μια διαδικασία μεταβίβασης ακινήτων ιδιωτών στα χέρια του Δημοσίου.

Πρόστιμο 1000 ευρώ σε όσους δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό.

Έως τις 12 Δεκεμβρίου θα πρέπει οι επαγγελματίες οι οποίοι έχουν υποχρέωση να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα (POS), να έχουν δηλώσει στην ΑΑΔΕ και στο taxis τον επαγγελματικό τους τραπεζικό λογαριασμό. Αν δεν το κάνουν κινδυνεύουν με πρόστιμο 1.000 ευρώ.
Σε κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομίας Γιάννη Δραγασάκη και της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου προβλέπεται η υποχρεωτική δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού, με απειλή προστίμου 1.000 ευρώ αν δεν συμμορφωθούν εντός μηνός από την έναρξη της επαγγελματικής τους δραστηριότητας οι νέοι υπόχρεοι και εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση της απόφασης (12 Σεπτεμβρίου η ημερομηνία στο ΦΕΚ) όσοι ήδη έχουν επαγγελματική δραστηριότητα και υποχρέωση αποδοχής πληρωμών με ηλεκτρονικά μέσα.
Τα επόμενα βήματα ανήκουν στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, η οποία αναμένεται σε εύλογο χρονικό διάστημα να τρέξει διασταυρώσεις για να διαπιστωθεί εάν δηλώθηκε ο επαγγελματικός λογαριασμός από τους υπόχρεους και στη συνέχεια.
Ειδικότερα, η απόφαση ορίζει τα ακόλουθα :
1. Οι δικαιούχοι πληρωμής με ηλεκτρονικά μέσα υποχρεούνται να δηλώνουν ηλεκτρονικά τον ή τους Επαγγελματικό/ούς Λογαριασμό/ούς στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) με τη χρήση των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν οι χρήστες για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, εντός μηνός από την έναρξη άσκησης δραστηριότητας που υπάγεται στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας με υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω POS. Για την πρώτη εφαρμογή, οι ως άνω υπόχρεοι οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.
2. Στον Επαγγελματικό Λογαριασμό οι υπόχρεοι αποδέχονται συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής όπως, ενδεικτικά, μέσα πληρωμής με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά. Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του Επαγγελματικού Λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.
3. Συναλλαγές που αφορούν την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου, μέσω των Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 3862/2010 ανεξαρτήτως του μέσου συναλλαγής, διενεργούνται μέσω Επαγγελματικού Λογαριασμού.
4. Οι Επαγγελματικοί Λογαριασμοί δηλώνονται με χρήση του Αριθμού Λογαριασμού Πληρωμών. Εφόσον υπάρχει ΙΒΑΝ, δηλώνονται υποχρεωτικά με τη μορφή αυτή και επιβεβαιώνονται από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 3862/2010. Σε περίπτωση μη επιβεβαίωσης του Λογαριασμού, η ΑΑΔΕ προβαίνει σε απενεργοποίησή του.
5. Δήλωση ίδιου Επαγγελματικού Λογαριασμού από διαφορετικούς δικαιούχους πληρωμής δεν επιτρέπεται και η ΑΑΔΕ προβαίνει σε απενεργοποίηση των Λογαριασμών.
6. Οι δικαιούχοι πληρωμής υποχρεούνται να δηλώσουν το σύνολο των Επαγγελματικών Λογαριασμών τους, σε περίπτωση που οι συναλλαγές της παρ. 2 διενεργούνται σε πλέον του ενός Επαγγελματικούς Λογαριασμούς.
7. Οι δικαιούχοι πληρωμής δύνανται να διαγράφουν Επαγγελματικό Λογαριασμό ή/και να προβαίνουν σε προσθήκη Επαγγελματικού λογαριασμού, σε περίπτωση τροποποίησης. Οι μεταβολές που επέρχονται στους Επαγγελματικούς Λογαριασμούς δηλώνονται εντός μηνός από την ημερομηνία κατά την οποία επήλθε η μεταβολή. Για την πρώτη εφαρμογή, οι ως άνω υπόχρεοι οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση της νέας απόφασης.
8. Η ΑΑΔΕ δύναται να αξιοποιήσει τις πληροφορίες σχετικά με τους Επαγγελματικούς Λογαριασμούς για την υλοποίηση του άρθρου 16 του ν. 4172/2013, όπως ισχύει.
9. Για τη μη δήλωση Επαγγελματικού Λογαριασμού στον διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. επιβάλλεται στους Υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ. Η μη υποβολή δήλωσης διόρθωσης, προς συμμόρφωση, από τους Υπόχρεους, στις περιπτώσεις απενεργοποίησης Επαγγελματικού Λογαριασμού, νοείται ως μη δήλωση Επαγγελματικού Λογαριασμού και επιφέρει το ίδιο πρόστιμο. Για την υποβολή δήλωσης Επαγγελματικού Λογαριασμού στον διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. πέραν των προθεσμιών που ορίζονται, επιβάλλεται στους Υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ. Τα πρόστιμα επιβάλλονται από τον Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ. που είναι αρμόδιος για την παραλαβή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του Υπόχρεου, κοινοποιούνται στον Υπόχρεο κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4174/2013 (Α’ 170) και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.

Εκδόθηκαν 1362 οικοδομικές άδειες τον Ιούνιο

Ανοδικά κινείται η οικοδομή μετά από ένα διάστημα παρατεταμένης κάμψης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής αύξηση 22,5% καταγράφηκε στον όγκο της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2018.
Συγκεκριμένα εκδόθηκαν στο σύνολο της χώρας 1.362 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 290,6 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας και 1.342,1 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου. Με αποτέλεσμα, να καταγραφεί αύξηση κατά 15,7% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 18,8% στην επιφάνεια και κατά 22,5% στον όγκο, σε σχέση με πέρυσι .
Εξάλλου το πρώτο εξάμηνο του έτους , η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα εμφανίζει αύξηση κατά 7,5% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 15,5% στην επιφάνεια και κατά 13,2% στον όγκο, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου- Ιουνίου 2017.

Σε ανοδική τροχιά η βιομηχανική παραγωγή

‘Ανοδο 1,9% σημείωσε η βιομηχανική παραγωγή τον Ιούλιο σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Ειδικά η παραγωγή των μεταποιητικών μονάδων ενισχύθηκε κατά 4,1%.
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής παρουσίασε αύξηση 1,9% τον Ιούλιο 2018 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2017, έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση του 2017 με το 2016.
Η εξέλιξη αυτή προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών των επιμέρους τομέων βιομηχανίας:
1. Από την αύξηση:
*Κατά 9,6% του δείκτη παραγωγής ορυχείων- λατομείων.
*Κατά 4,1% του δείκτη παραγωγής μεταποιητικών βιομηχανιών. Στην αύξηση αυτή συνέβαλε, κυρίως, η άνοδος στην παραγωγή παραγώγων πετρελαίου και άνθρακα (11,1%), χημικών προϊόντων (11,3%), βασικών φαρμακευτικών προϊόντων και σκευασμάτων (15,4%), κατασκευής μεταλλικών προϊόντων (10,8%), ηλεκτρονικών υπολογιστών, ηλεκτρονικών και οπτικών προϊόντων (35,6%) και επίπλων (11,4%).
2. Από τη μείωση:
*Κατά 6,2% του δείκτη παραγωγής ηλεκτρισμού.
*Κατά 3,1% του δείκτη παροχής νερού.
Ο μέσος γενικός δείκτης της περιόδου Ιανουαρίου- Ιουλίου 2018 παρουσίασε αύξηση 0,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη της περιόδου Ιανουαρίου- Ιουλίου 2017.

Πληθωρισμός: Αύξηση 1% κατά την διάρκεια του Αυγούστου

Ενισχύθηκε κατά 1% ο πληθωρισμός τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2017. Η άνοδος του οφείλεται κατά κύριο λόγο στις αυξήσεις σε τηλεφωνικές υπηρεσίες, καύσιμα και φαρμακευτικά προϊόντα. Πιο αναλυτικά σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής η άνοδος του πληθωρισμούς προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
*1% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε μοσχάρι, πουλερικά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα, πατάτες, καφέ, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ελαιόλαδο, αλλαντικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
*0,7% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
*0,5% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
*0,3% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.
*1,5% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, νοσοκομεία και κλινικές.
*3,1% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
*4,3% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
*0,2% στην «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
*1,4% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*1,5% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
*1,2% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
*0,8% στα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.
Σε μηνιαία σύγκριση (Αύγουστος προς Ιούλιο), ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε μείωση 0,3%, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.