Monthly Archives: October 2018

Βάση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» εγκαινίασε η Ellinair.

Την λειτουργία της βάσης της στην Αθήνα, εγκαινίασε η Ellinair, αεροπορική εταιρία του ομίλου Μουζενίδη. Η βάση θα εξυπηρετείται από ένα αεροσκάφος Airbus A320, με προοπτική να γίνουν δύο . Τα πληρώματα που θα απασχοληθούν στη νέα βάση, αποτελούνται από 30 άτομα. Παράλληλα, η Ellinair, ανακοίνωσε το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων της, για την περίοδο 2018-2019.Στην τελετή που πραγματοποιήθηκε λίγο πριν αναχωρήσει το αεροσκάφος της εταιρίας για Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της Ellinair κ. Θάνος Πασχάλης, υπογράμμισε ότι «η εταιρεία r δεσμεύεται να παρέχει ένα προϊόν υψηλής ποιότητας στην αεροπορική αγορά της Αθήνας και σήμερα αυτό γίνεται πραγματικότητα, με την λειτουργία της νέας βάσης». Από την πλευρά της η διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κα. Ιωάννα Παπαδοπούλου, τόνισε μεταξύ άλλων : «Η απόφαση της Ellinair να συνεχίσει να αναπτύσσεται στην Αθήνα δημιουργώντας βάση στο αεροδρόμιό μας, είναι μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη. Η συγκεκριμένη αναπτυξιακή κίνηση, ενισχύει τη διασυνδεσιμότητα της Αθήνας και προσφέρει στους επιβάτες μια μεγάλη ποικιλία ταξιδιωτικών επιλογών». Εξάλλου τα νέα δρομολόγια που έχει εντάξει η Ellinair στο πτητικό της πρόγραμμα είναι Αθήνα – Κρασνοντάρ και Αθήνα – Ρόδος, που μπαίνει πρώτη φορά την χειμερινή περίοδο, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πτήση του καλοκαιρινού προγράμματος, όπως είχε δεσμευθεί η εταιρία.Ακόμη το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα καθιερώνεται σε εξαιρετικά ελκυστικές ώρες, δύο φορές ημερησίως, ενώ το δρομολόγιο Αθήνα-Ηράκλειο θα γίνεται μια φορά την ημέρα.

Υποχώρησε κατά 7,8% η παραγωγή ασφαλίστρων .

Πτωτικά κινήθηκε η ασφαλιστική αγορά τον Σεπτέμβριο σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ). Συγκεκριμένα σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, οι ασφαλίσεις Ζωής μείωσαν την παραγωγή τους κατά 13,3% για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Ομοίως, οι ασφαλίσεις κατά Ζημιών κατέγραψαν μείωση 2,1%, μετά από οκτώ συνεχόμενους μήνες αύξησης. Συνολικά, η παραγωγή ασφαλίστρων μηνός Σεπτεμβρίου μειώθηκε κατά 7,8%, έναντι του Σεπτεμβρίου του 2017. Στο εννεάμηνο παραγωγή εγγεγραμμένων ασφαλίστρων ενισχύθηκε κατά 2,1%, φθάνοντας τα 2,86 δις ευρώ. Να σημειώσουμε πως η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας πραγματοποιεί έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων (εγγεγραμμένα ασφάλιστρα συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων συμβολαίων) ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων-μελών της. Στο πλαίσιο αυτό, ενσωματώθηκαν στην έρευνα τα στοιχεία μηνός Σεπτεμβρίου του 2018. Συνολικά ανταποκρίθηκαν 49 ασφαλιστικές επιχειρήσεις οι οποίες συγκέντρωσαν το 93,3% της παραγωγής ασφαλίστρων στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών και το 99,9% των ασφαλίσεων Ζωής .

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ΕΕΣΣΤΥ έναντι 22 εκατ. ευρώ

Υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 100% της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, 100% θυγατρική της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. ευρώ από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρη Ξενόφο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Φίλιππο Τσαλίδη. Η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται κατόπιν της έγκρισης του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρης Ξενόφος δήλωσε σχετικά: «Μετά την επιτυχή προσέλκυση διεθνών επενδυτικών κεφαλαίων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και την επακόλουθη αναβάθμιση των λιμενικών τους εγκαταστάσεων, αλλά και την ανάταξη των οδικών αξόνων που έχει προηγηθεί στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής, η αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου που εδραιώνεται με την σημερινή υπογραφή ενισχύει τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβο μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου. Είμαστε σίγουροι ότι και στην περίπτωση της ΕΕΣΣΤΥ θα επαναληφθούν τα θετικά αποτελέσματα που ήδη είναι ορατά στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά το πέρασμα της στην Ferrovie Dello Stato Italiane».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Ριχάρδος Λαμπίρης ανέφερε: «Αναμφισβήτητα είναι μια σημαντική εξέλιξη για το πρόγραμμα αξιοποίησης της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου, καθώς διασφαλίζει την αναβάθμιση του ρόλου και την περαιτέρω ανάπτυξη της ΕΕΣΣΤΥ. Τα εύσημα ανήκουν πρωτίστως σε όλους εκείνους που πίστεψαν στο έργο αυτό και κατέστησαν δυνατή την σημερινή υπογραφή και ιδιαίτερα στα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, τα οποία υλοποιούν την στρατηγική του Ταμείου για τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των υποδομών της χώρας».

Σε δημόσια διαβούλευση θα δοθεί το νομοσχέδιο για τις μικροπιστώσεις

Σε δημόσια διαβούλευση αναμένεται να τεθεί το επόμενο διάστημα το σχέδιο νόμου για τις μικροπιστώσεις που προωθεί το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΠΕ – ΜΠΕ . Υπηρεσιακοί παράγοντες, των συναρμόδιων υπουργείων , επεξεργάζονται το προσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίζει το νομικό και θεσμικό πλαίσιο γύρω από το θεσμό των μικροχρηματοδοτήσεων που εισάγεται και θα οδηγήσει στη δημιουργία του Ταμείου Μικροπιστώσεων. Ενός νέου μηχανισμού δανειοδότησης που θα προσφέρει κεφάλαια μέχρι 25.000 ευρώ σε ένα “εναλλακτικό” σύστημα με δικαιούχους που δεν έχουν πρόσβαση στην κλασική τραπεζική, όπως άνεργους και μειονεκτούσες ομάδες. Ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθης Γιαννακίδης αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά για το θέμα: «Είναι ένας κλάδος που βρίσκεται στην αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης και απαντά ακριβώς στις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας, ειδικά για όσους επλήγησαν περισσότερο από την κρίση. Εφαρμόζεται με επιτυχία σε άλλες χώρες της ΕΕ και ήδη έχει προηγηθεί από το υπουργείο μια εξαντλητική προετοιμασία και εκπόνηση σχετικής μελέτης. Η ανάπτυξη του θεσμού των μικροπιστώσεων είναι ένα επιτυχημένο χρηματοδοτικό εργαλείο και απευθύνεται κυρίως σε νέους επιχειρηματίες, νεοφυείς επιχειρήσεις, άνεργους, κοινωνικές επιχειρήσεις και κόσμο που βρίσκεται παραδοσιακά έξω από την τραπεζική χρηματοδότηση, δίνοντας την ευκαιρία να ιδρύσουν ή να επεκτείνουν μια μικρή επιχείρηση».
Εκτός από τις τράπεζες που μπαίνουν στον κλάδο των μικροπιστώσεων, το νομοσχέδιο προβλέπει και ένα νέο κλάδο, μη τραπεζικών ιδρυμάτων που θα παρέχουν μικροπιστώσεις, σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, με βάση το σχεδιασμό που έχει εκπονήσει η Γενική Γραμματεία Δημόσιων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ του υπουργείου και κινείται στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής στρατηγικής. Ως ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο για τους φορείς προβλέπεται το 1 εκατομμύριο ευρώ, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα. «Αναζητούμε τη χρυσή τομή για το ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο καθώς ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας νέος εξωτραπεζικός κλάδος που θα επιτελέσει ένα κρίσιμο έργο αλλά, ταυτόχρονα, πρέπει να καλύπτει ένα μίνιμουμ προϋποθέσεων για να είναι αξιόπιστος παράγοντας μέσα στο νέο σύστημα. Στη διάρκεια της διαβούλευσης θα καταλήξουμε στις ακριβείς προβλέψεις του νόμου», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός. Εποπτεύουσα αρχή των ιδρυμάτων για τις μικροπιστώσεις θα είναι η Τράπεζα της Ελλάδας. Ως τέτοια θα μπορούν να λειτουργούν Μη κυβερνητικές οργανώσεις, συνεταιρισμοί αλλά και μικτά σχήματα μαζί με τραπεζικά ιδρύματα, ενώ θα έχουν την υποχρέωση να πιστοποιηθούν μετά την έναρξη της λειτουργίας τους. Είναι ενδεικτικά τα στοιχεία του 2016 που παρουσιάζουν οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης δείχνουν ότι σε ποσοστό μόλις 28% όσων αιτούνται επιχειρηματικά δάνεια εγκρίνεται το σύνολο του ποσού (αντί του 70% που ισχύει στην ΕΕ) ενώ το 20% των αιτήσεων απορρίπτονται (αντί του 7% που ισχύει στην ΕΕ). Επιπλέον, υπολογίζεται ότι δεν έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση πάνω από 100.000 υφιστάμενες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και γύρω στις 50.000 νέες επιχειρήσεις. «Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του έτους και εφόσον ολοκληρωθεί το στάδιο της διαβούλευσης, η νέα παρέμβαση που θα προβλέπει το νομοσχέδιο να προωθηθεί στη Βουλή- και θα καλύψει ένα κενό με μεγάλη οικονομική και κοινωνική σημασία», καταλήγει ο κ. Γιαννακίδης.

ΙΟΒΕ: Ανάπτυξη 2% το 2018-10-24.

Ανάπτυξη της τάξη του 2% προβλέπει για το τρέχον έτος το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) όπως προκύπτει από την τριμηνιαία έκθεση του. Για το χρόνου εκτιμάται πως το ΑΕΠ θα ενισχυθεί κατά 2,4%
Για το 2018 στην έκθεση αναφέρεται ότι η μεγέθυνση του ΑΕΠ θα προέλθει από την τόνωση της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας κυρίως από άνοδο των εξαγωγών (+8%).
Προστίθεται ότι ηπιότερη της αρχικά αναμενόμενης στη διαμόρφωση του ΑΕΠ είναι η συμβολή της αύξησης των επενδύσεων (+4%), κυρίως σε εξωστρεφείς τομείς (μεταποιητικούς, τουρισμό, μεταφορές) και σε κατασκευαστικά έργα (αποκρατικοποιήσεις – ιδιωτικοποιήσεις, νέες οικοδομές), ενώ αναφέρεται στην υποτονική συμβολή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για δεύτερο συνεχόμενο έτος, αλλά και στην περιστολή δημόσιας κατανάλωσης κατά 1%.
Για το 2019 προβλέπεται ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας (+12% – 14%) και της ιδιωτικής κατανάλωσης (+1,4%).
Επίσης η ισχυρότερη εγχώρια ζήτηση θα οδηγήσει αύξηση τις εισαγωγές (+6% με 6,5%), ενώ υπό τα μέτρα πολιτικής στο διεθνές εμπόριο και την ολοκλήρωση επέκτασης του QE θα περιοριστεί η άνοδος των εξαγωγών (+5 με 5,5%).
Ειδική αναφορά γίνεται στο τραπεζικό σύστημα και σημειώνεται ότι βρέθηκε αντιμέτωπο με ισχυρές χρηματιστηριακές πιέσεις στα μέσα του 2018, παρά τα θετικά αποτελέσματα του stress test τον Μάιο. Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, πρόκληση για τις τράπεζες αποτελούν ο όγκος των Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων και οι φιλόδοξοι στόχοι μείωσής τους έως το 2021, τα αδύναμα ποιοτικά στοιχεία του ενεργητικού και ιδίων κεφαλαίων, η ισχνή κερδοφορία και πιστοδοτική τους ικανότητα.
Επίσης γίνεται αναφορά σε θετικές εξελίξεις σε θεμελιώδη μεγέθη του συστήματος στα μέσα του 2018, όπως επιτάχυνση επιστροφής ιδιωτικών καταθέσεων, μείωση των ΜΕΑ σύμφωνα με τους στόχους, περιορισμός του ELA και περαιτέρω χαλάρωση των κεφαλαιακών περιορισμών.

Ευνοϊκή απόφαση του ΣτΕ για πτωχευμένες εταιρείες .

Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επιφέρει διευκολύνσεις σε επιχειρήσεις οι οποίες έχουν περιέλθει σε καθεστώς πτώχευσης.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του «euro2day.gr» από εδώ και στο εξής, οι σύνδικοι πτώχευσης μπορούν να δικάζουν ανέξοδα στα Διοικητικά Δικαστήρια τις φορολογικές και τελωνειακές υποθέσεις των πτωχευμένων εταιρειών, ενώ παράλληλα μπορεί να ζητήσουν και τη χορήγηση του ευεργετήματος πενίας, προκειμένου να μην καταβληθούν τα προβλεπόμενα παράβολα, κ.λπ.
Για να δικαστεί μια έφεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας επί φορολογικής ή τελωνειακής υπόθεσης που έχει ασκήσει σύνδικος πτώχευσης (μετά από πτώχευση εταιρείας ή επιχείρησης) δεν οφείλει πλέον να καταβάλει το 20% του οφειλόμενου φόρου ή δασμού ή τέλους, όπως προβλέπει η νομοθεσία, προκειμένου να μπορεί να εισαχθεί η υπόθεση προς συζήτηση στο ακροατήριο.
Πιο αναλυτικά σύμφωνα με το δημοσίευμα οι σύμβουλοι Επικρατείας του Β΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας στην υπ΄ αριθμ. 2096/2018 απόφασή τους αναφέρουν ότι η διάταξη του άρθρου 93 παράγραφος 3 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, η οποία προβλέπει ότι επί φορολογικών και τελωνειακών γενικά διαφορών ο προσφεύγων στα Διοικητικά Δικαστήρια οφείλει, «με ποινή απαραδέκτους της εφέσεως, να καταβάλει μέχρι την ημερομηνία της αρχικής δικασίμου, ποσό 20% του οφειλομένου κυρίου φόρου, δασμού ή τέλους, γενικά δεν εφαρμόζεται σε περίπτωση που την έφεση ασκεί σύνδικος πτώχευσης, αναφορικά με φορολογική ενοχή του πτωχού».
Οι σύμβουλοι Επικρατείας αναφέρουν, στην εν λόγω απόφαση, ότι το άρθρο 277 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας προβλέπει την υποχρέωση καταβολής αναλογικού παραβόλου, ως προϋπόθεση του παραδεκτού της προσφυγής και της έφεσης (δηλαδή για να μπορεί να γίνει δεκτή η προσφυγή) στις χρηματικού αντικειμένου φορολογικές εν γένει διαφορές.
Η πρόβλεψη αυτή του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, συνεχίζει το ΣτΕ, καταλαμβάνει και τις περιπτώσεις κατά τις οποίες το ένδικό μέσο (προσφυγή, έφεση κ.λπ.) ασκείται από σύνδικο πτώχευσης και αφορά την επιβολή φόρων πάσης φύσεως και κυρώσεις για παραβάσεις φορολογικής νομοθεσίας που δημιουργήθηκαν πριν τν κήρυξη σε πτώχευση της εταιρείας, κ.λπ.
Δηλαδή, για τις εταιρείες που έχουν περιέλθει σε κατάσταση πτώχευσης ισχύει η υποχρέωση καταβολής αναλογικού παραβόλου προκειμένου να καταθέσουν στα Διοικητικά Δικαστήρια προσφυγές, εφέσεις, κ.λπ.
Όμως, υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, προκειμένου να μην καταβληθεί αναλογικό παράβολο, μπορεί ο σύνδικος να ζητήσει από το δικαστήριο τη χορήγησης του ευεργετήματος της πενίας, όπως προβλέπει το άρθρο 276 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.
Διευκρινίζεται ότι το ευεργέτημα πενίας παρέχεται σε όποιον αποδεδειγμένα δεν μπορεί να καταβάλει τα έξοδα της δίκης και τα προβλεπόμενα παράβολα.
Ακόμη, το ευεργέτημα της πενίας μπορεί να δοθεί και σε νομικά πρόσωπα, σε ομάδες προσώπων που είναι διάδικοι, σε ομόρρυθμες ή ετερόρρυθμες εταιρείες, καθώς και σε συνεταιρισμούς, εφόσον η καταβολή των δικαστικών κ.λπ. εξόδων δεν μπορεί να γίνει ούτε από το ταμείο τους ούτε από τα μέλη, χωρίς να περιοριστούν τα απαραίτητα μέσα για τη διατροφή των ιδίων και της οικογένειάς τους.

Εγκρίθηκε χρηματοδότηση 306 εκατ. ευρώ για τον Ε65

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της Ε.Ε στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων, χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65). Πρόκειται για το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης “Κεντρική Οδός ΑΕ”, που ελέγχεται από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν, «η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και, συγχρόνως, να περιοριστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού». Η επίτροπος Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε τα εξής: «Η κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες στην περιοχή αυτή, σύμφωνα με τους στόχους της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ και την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Με τη σημερινή μας απόφαση, η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να στηρίξει την κατασκευή αυτού του σημαντικού νέου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου».
Ττον Ιανουάριο του 2018, η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή το σχέδιό της να χορηγήσει δημόσια στήριξη ύψους 306 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Κεντρική Οδός Α.Ε. για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65), το οποίο θα εξυπηρετεί κυρίως τη Στερεά Ελλάδα, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα. Η Κεντρική Οδός Α.Ε., ανάδοχος του έργου για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, έχει κατασκευάσει και εκμεταλλεύεται επί του παρόντος το κεντρικό (μεσαίο) τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65.
Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της αναπτύξεως ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών, και διαπίστωσε τα εξής:
· Το μέτρο στήριξης θα συμβάλει στην επίτευξη στόχων κοινού συμφέροντος της ΕΕ, ιδίως στην πολιτική μεταφορών της ΕΕ, δεδομένου ότι θα στηρίξει την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες που ζουν στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας·
· Το μέτρο στήριξης είναι αναγκαίο και αναλογικό για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα απέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση αντιστοιχεί στο αναπροσαρμοσμένο βάσει του πληθωρισμού κόστος κατασκευής, όπως αυτό εκτιμήθηκε το 2007 στον διαγωνισμό για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου E65· και ότι ii) η Κεντρική Οδός Α.Ε. θα χρηματοδοτήσει η ίδια τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, του οποίου τυχόν πλεονάζοντα έσοδα θα επιστρέφονται στο δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης.
Ως εκ τούτου, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 είναι σύμφωνη με τους κανόνες της Ε.Ε στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων.

Εγκρίθηκε χρηματοδότηση 306 εκατ. ευρώ για τον Ε65

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της Ε.Ε στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων, χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65). Πρόκειται για το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης “Κεντρική Οδός ΑΕ”, που ελέγχεται από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν, «η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και, συγχρόνως, να περιοριστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού». Η επίτροπος Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε τα εξής: «Η κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες στην περιοχή αυτή, σύμφωνα με τους στόχους της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ και την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Με τη σημερινή μας απόφαση, η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να στηρίξει την κατασκευή αυτού του σημαντικού νέου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου».
Ττον Ιανουάριο του 2018, η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή το σχέδιό της να χορηγήσει δημόσια στήριξη ύψους 306 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Κεντρική Οδός Α.Ε. για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65), το οποίο θα εξυπηρετεί κυρίως τη Στερεά Ελλάδα, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα. Η Κεντρική Οδός Α.Ε., ανάδοχος του έργου για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, έχει κατασκευάσει και εκμεταλλεύεται επί του παρόντος το κεντρικό (μεσαίο) τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65.
Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της αναπτύξεως ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών, και διαπίστωσε τα εξής:
· Το μέτρο στήριξης θα συμβάλει στην επίτευξη στόχων κοινού συμφέροντος της ΕΕ, ιδίως στην πολιτική μεταφορών της ΕΕ, δεδομένου ότι θα στηρίξει την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες που ζουν στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας·
· Το μέτρο στήριξης είναι αναγκαίο και αναλογικό για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα απέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση αντιστοιχεί στο αναπροσαρμοσμένο βάσει του πληθωρισμού κόστος κατασκευής, όπως αυτό εκτιμήθηκε το 2007 στον διαγωνισμό για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου E65· και ότι ii) η Κεντρική Οδός Α.Ε. θα χρηματοδοτήσει η ίδια τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, του οποίου τυχόν πλεονάζοντα έσοδα θα επιστρέφονται στο δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης.

Η Viva Wallet στα καταστήματα της WIND

Μία νέα συνεργασία ξεκινούν WIND και Viva Wallet η οποία εισάγει στο ευρύ δίκτυο καταστημάτων της WIND, τις καινοτόμες υπηρεσίες πληρωμών της Viva Wallet. Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, τα καταστήματα WIND αυξάνουν το portfolio προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουν στους επισκέπτες τους παρέχοντας πρόσβαση στις ολοκληρωμένες λύσεις που έχει αναπτύξει η Viva Wallet.
Πιο συγκεκριμένα, τα καταστήματα WIND εκτός από ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και προϊόντα τεχνολογίας, θα προσφέρουν πλέον τη δυνατότητα στους επισκέπτες τους να εξοφλούν με μετρητά:
• Λογαριασμούς περισσότερων από 300 επιχειρήσεων και οργανισμών, σε κλάδους όπως: Ενέργεια, Δημόσιο, Ασφάλειες κ.α.
• Υπηρεσίες που προσφέρονται μέσα από το Viva.gr, όπως εισιτήρια θεαμάτων (θέατρα, κινηματογράφοι, συναυλίες, συνέδρια, εκθέσεις κλπ.), αθλητικών αγώνων (Basket League και Super League), ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια. Ακόμα και αν δεν έχει προηγηθεί ηλεκτρονική κράτηση μέσω της πλατφόρμας, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν, να εκδίδουν και να εξοφλούν εισιτήρια σε οποιοδήποτε κατάστημα WIND με μετρητά ή με κάρτα.
• Υπηρεσίες και προϊόντα χιλιάδων εμπορικών επιχειρήσεων που συνεργάζονται με τη Viva Wallet.
Παράλληλα, στα καταστήματα WIND θα εκδίδονται και θα εξοφλούνται άμεσα e-Money Vouchers με κωδικούς φόρτισης της Viva Wallet.
Ο κ. Χριστόφορος Μποζατζίδης, Retail Sales, Marketing & Development Director της WIND Ελλάς ανέφερε: «Επενδύουμε σε συνεργασίες με κύρος και με ιδιαίτερη χαρά καλωσορίζουμε την Viva Wallet στα καταστήματα WIND. Η τεχνολογία της Viva Wallet έρχεται να εμπλουτίσει την εμπειρία αγορών από το δίκτυό μας. Επίσης να διευκολύνει τους επισκέπτες μας με τη μεγάλη γκάμα υπηρεσιών ticketing και πληρωμών όπως ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Ήρων, και 300 ακόμα άλλων λογαριασμών. Με νέες υπηρεσίες και λύσεις φέρνουμε τα καταστήματά μας ένα επιπλέον βήμα πιο κοντά σε όλους τους επισκέπτες του δικτύου μας και παραμένουμε συνεπείς στη δέσμευσή μας για εξαιρετική και αναβαθμισμένη εμπειρία εξυπηρέτησης».
Με αφορμή την έναρξη της νέας συνεργασίας, ο κ. Πάνος Τσάκος, Chief Marketing Officer της Viva Wallet δήλωσε: «Ξεκινάμε μια σημαντική συνεργασία με έναν εξαιρετικό συνεργάτη, που φέρνει τις καινοτόμες υπηρεσίες της Viva Wallet πιο κοντά στον καταναλωτή σε όλη την Ελλάδα, μέσα από το σύγχρονο και ευρύ δίκτυο καταστημάτων της WIND. Η Viva Wallet επεκτείνει διαρκώς το δίκτυο φυσικών σημείων, και αξιοποιώντας την τεχνολογική της καινοτομία, παρέχει μια ευρεία γκάμα πληρωμών τόσο στους καταναλωτές όσο και στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους».

Επενδύσεις 150 εκατ ευρώ από την ΒΑΤ Hellas

Η British American Tobacco, , επέλεξε την Ελλάδα ως μια από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που θα διαθέτει ολόκληρη την γκάμα των προϊόντων επόμενης γενιάς του ομίλου, λανσάροντας το προϊόν θερμαινόμενου καπνού glo. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία η κίνηση αυτή θα ενισχύσει με 150 εκατομμύρια ευρώ την ελληνική οικονομία τα επόμενα δύο χρόνια, δημιουργώντας παράλληλα 250 νέες θέσεις εργασίας μέχρι τα τέλη του 2019, όπως γνωστοποιήθηκε παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Γιάννη Δραγασάκη, του Αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστή Χατζηδάκη και πολλών επισήμων. Σύμφωνα με την BAT, το glo είναι προϊόν δυνητικά μειωμένου κινδύνου με το αερόλυμα που σχηματίζεται από τη θέρμανση να παράγει μια φυσική γεύση καπνού, αντίστοιχη με αυτή του τσιγάρου, αλλά με περίπου 90%-95% λιγότερες τοξικές ουσίες σε σχέση με τον καπνό του τσιγάρου. Η συσκευή είναι εύχρηστη και θερμαίνει ειδικά σχεδιασμένες ράβδους καπνού (NEO™ Sticks) χωρίς καύση. Η συσκευή glo είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα μέσω των καταστημάτων και του e-shop της NOBACCO, ενώ οι ράβδοι καπνού που χρησιμοποιούνται στη συσκευή είναι διαθέσιμες και σε άλλα σημεία πώλησης σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η British American Tobacco, με στόχο να ηγηθεί της κατηγορίας των προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου, έχει επενδύσει πάνω από 2,5 δις. δολάρια τα τελευταία έξι χρόνια στην έρευνα και ανάπτυξη των εναλλακτικών, στο κάπνισμα, προϊόντων με δυνητικά μειωμένο κίνδυνο, όπως είναι τα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού και τα προϊόντα ατμίσματος. Παγκοσμίως, πάνω από 1.500 επιστήμονες και ειδικοί εργάζονται στα κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας, με στόχο να εξασφαλίσουν ότι οι ενήλικες καπνιστές έχουν στη διάθεσή τους μια ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων. Στην Ελλάδα, μέσα και από τις δυνατότητες που ανοίγονται από την ανάπτυξη στον τομέα αυτό, η British American Tobacco Hellas στηρίζει ακόμα περισσότερο την ελληνική οικονομία με επενδύσεις 150 εκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια, ενισχύοντας τους Έλληνες λιανεμπόρους, προμηθευτές και εργαζόμενους και παράλληλα επεκτείνοντας περαιτέρω το Διεθνές Διαμετακομιστικό Κέντρο στον Πειραιά, το οποίο συνεχίζει να συμβάλλει στις αναπτυξιακές προσπάθειες της χώρας. Το λανσάρισμα του glo αποτελεί σημαντική βάση για αυτή την επένδυση, καθώς το λανσάρισμα δημιουργεί αμέσως 100 νέες θέσεις εργασίας. Συνολικά, έως το 2019 πρόκειται να δημιουργηθούν περίπου 250 νέες θέσεις εργασίας, αναφέρει η εταιρία.