Daily Archives: December 3, 2018

Θεόδωρος Φέσσας: «Η γραφειοκρατία και απρόβλεπτη φορολογία παρεμποδίζουν τις επενδύσεις»

Μία τεράστια προσαρμογή έχει πετύχει η ελληνική οικονομία, ανακάμπτει, ενώ παρουσιάζει ελκυστικές τιμές για όσους θέλουν να επενδύσουν. Ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια, που θα πρέπει να άρει, όπως η γραφειοκρατία και οι συχνές αλλαγές στη φορολογία. Το μήνυμα αυτό , έστειλε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας από το βήμα συνεδρίου του Economist στο Βερολίνο για την οικονομική συνεργασία Γερμανίας και ΝΑ Ευρώπης σύμφωνα με το «naftemporiki.gr».
«Η Ελλάδα έχει επιτύχει μια τεράστια προσαρμογή. Διατηρεί αδυναμίες (κάποιες που δεν διορθώθηκαν, άλλες που προκλήθηκαν από την κρίση), αλλά ανακάμπτει» παρατήρησε ο κ. Φέσσας, προσθέτοντας ότι «για να πάμε καλύτερα θα πρέπει να διαφυλάξουμε τα οφέλη και να χαρτογραφήσουμε προσεκτικά τα επόμενα βήματα».
Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΒ παρά τη βελτίωση σε πολλούς τομείς, οι επενδύσεις «εξακολουθούν να παρεμποδίζονται από τη γραφειοκρατία, τις διαδικασίες χορήγησης αδειών, καθώς και την υψηλή, προοδευτική, αόριστη και απρόβλεπτη φορολογία».
Στον αντίποδα εξέφρασε την εκτίμηση ότι στην Ελλάδα «η τιμή είναι σωστή», σημειώνοντας ότι οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων είναι χαμηλές, τόσο σε μετοχές όσο και σε ακίνητα. Επιπλέον σημείωσε πως «οι μισθοί μειώθηκαν επίσης, παρά το γεγονός ότι αφορούν εργατικό δυναμικό υψηλών προσόντων».
Αναφερόμενος σε μια σειρά προκλήσεων για την ελληνική οικονομία, μεταξύ άλλων, ο κ. Φέσσας υπογράμμισε ότι οι φορολογικοί συντελεστές είναι μεταξύ των υψηλότερων και πιο προοδευτικών στην ΕΕ, ιδίως για το εργατικό δυναμικό και τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.
Επίσης όπως είπε το φορολογικό σύστημα παραμένει ασταθές και αδιαφανές. Τόνισε δε την ανάγκη να γίνουν περισσότερα στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων και των μεταρρυθμίσεων, προκειμένου να δημιουργηθούν οι αναγκαίες νέες επενδυτικές ευκαιρίες, εξακολουθούν να εκκρεμούν, παρά τη συνεχιζόμενη αποεπένδυση.

Ψηφιακό κανάλι πώλησης διαθέτουν 7.000 ελληνικές εταιρείες

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύχθηκε και το 2018 το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε ο ΣΕΛΠΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταγράφηκε ρυθμός μεγέθυνσης μεταξύ 15% και 20%. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης στην Ελλάδα προσεγγίζουν τις 7.000, η κατηγορία ηλεκτρονικών αγορών που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση είναι το έτοιμο φαγητό ενώ οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν ολοένα και περισσότερο ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα και αυξάνουν τη χρήση των φορητών συσκευών (τηλέφωνο, tablet) για την αναζήτηση πληροφοριών, πραγματοποιούν όμως τις αγορές τους κυρίως μέσω του προσωπικού υπολογιστή. Αναλυτικότερα, τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:
-Στην ερώτηση σε ποιές κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών πραγματοποιήσατε τουλάχιστον μια αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018, «διαμονή σε καταλύματα» κατατάχθηκε πρώτη με το 50% των απαντήσεων. Ακολουθούν ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Στις κορυφαίες αυτές κατηγορίες δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές στις κατατάξεις σε σχέση με το 2017 με εξαίρεση την σημαντική αύξηση για την «παραγγελία έτοιμου φαγητού».
-Το 85% κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά. Αυτό σχετίζεται με τον αριθμό των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων που λειτουργούν αλλά και τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που προσφέρουν. Με βάση εκτιμήσεις του GRECA, στην Ελλάδα λειτουργούν 7.000 εταιρίες με ψηφιακό κανάλι πώλησης.
-Το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 20% του μέσου αριθμού των online αγορών στο εννεάμηνο από 12,26 (2017) σε 14,86 (2018), κατά 20% επίσης της συνολικής μέσης αξίας των online αγορών και κατά 35% των online αγοραστών πραγματοποιούν ψηφιακά 1 στις 2 συνολικές τους αγορές (από 31% το 2017)
Το μόνο ανησυχητικό στοιχείο για την μελλοντική ανάπτυξη είναι ο αριθμός των νέων online αγοραστών, καθώς από το δείγμα της έρευνας μόλις το 1% ξεκίνησε τις διαδικτυακές αγορές το 2018. Το 41% των online αγοραστών ξεκίνησε να αγοράζει διαδικτυακά πριν το 2010 ενώ το 25% την τελευταία τριετία κυρίως λόγω της επίδρασης των capital controls και της ανάπτυξης των ψηφιακών πληρωμών.
-Το 25 % των συνολικών διαδικτυακών αγορών από τους online αγοραστές πραγματοποιήθηκε μετά από επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.
-Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές αφορούν κυρίως την παράδοση των προϊόντων όπως τις υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), το ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και την παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%). Η δεύτερη κατηγορία προβλημάτων αφορά την υποστήριξη όπως η δυσκολία πληροφόρησης μετά την αγορά (19%) και η δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία (13%).