
Η ευρωπαϊκή κατανάλωση αβοκάντο αυξήθηκε σημαντικά το 2023/24
Το συνέδριο WAO ακούει πώς οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων σε βασικές αγορές
Η ευρωπαϊκή κατανάλωση αβοκάντο αυξήθηκε σημαντικά το 2023/24, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Αβοκάντο (WAO).
Τα στοιχεία, που παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο των μελών του WAO που πραγματοποιήθηκε την ημέρα πριν από την Fruit Logistica, δείχνουν αύξηση της κατανάλωσης σε μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία σε σύγκριση με το 2022/2023.
Οι πωλήσεις αβοκάντο στη Γερμανία αυξήθηκαν από 110.000 τόνους το 2023 σε 120.000 τόνους πέρυσι, ενώ η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη. Η Γαλλία ήταν στην κορυφή του πίνακα με 160.000 τόνους, σημειώνοντας αύξηση 6,67 τοις εκατό από έτος σε έτος.
Η ανάλυση των στοιχείων για την κατά κεφαλήν κατανάλωση δείχνει ότι η Γαλλία παραμένει η πρώτη με 2,31 κιλά. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι δεύτερο με 1,71 κιλά, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 1,48 κιλά και την Ιταλία με 0,81 κιλά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ιταλία και η Γαλλία διατήρησαν την κατά κεφαλήν κατανάλωση από πέρυσι, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση. Πιστεύεται ότι αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι περισσότεροι καταναλωτές ανακαλύπτουν αβοκάντο.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία της Europanel, οι πωλήσεις αβοκάντο αυξήθηκαν κατά 13,2 τοις εκατό σε όγκο σε όλη την Ευρώπη πέρυσι. Ένα σημαντικό 80 τοις εκατό των ισπανικών νοικοκυριών αγόρασε αβοκάντο, ακολουθούμενο από τα γαλλικά νοικοκυριά. Σχεδόν τα μισά βρετανικά και γερμανικά νοικοκυριά αγόρασαν αβοκάντο και στην Ιταλία το ποσοστό των νοικοκυριών που πρόσθεσαν αβοκάντο στο καλάθι αγορών τους αυξήθηκε κατά 8 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου του, ο WAO τόνισε την επιτυχία των πρωτοβουλιών του μάρκετινγκ στην αύξηση της κατανάλωσης αβοκάντο και της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ευρώπη. Ο οργανισμός παρουσίασε επίσης το στρατηγικό του όραμα και τα φιλόδοξα σχέδιά του για το 2025, εστιάζοντας στη συνεχή ανάπτυξη, την καινοτομία και τη συνεργασία, εδραιώνοντας τη θέση του ως κινητήρια δύναμη στην παγκόσμια αγορά αβοκάντο.
Ο πρόεδρος του WAO Zac Bard δήλωσε: «Ανυπομονούμε να αξιοποιήσουμε αυτή τη δυναμική και να ενισχύσουμε περαιτέρω τις συνεργασίες μας το επόμενο έτος. Με το Ισραήλ, την Κολομβία και τη Χιλή, είμαστε πλέον σε θέση να προωθήσουμε και να υποστηρίξουμε ειδικά την ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας σε πολλαπλά χρονικά παράθυρα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους».