Κεντρική Aγορά Αθηνών, Αγ. Ιωάννης Ρέντης Αττικής, ΤΚ 18233

210 – 4815585

info@sekla.gr

Ψηφιακό δελτίο αποστολής

ΣΕΚΛΑ / ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ  / Ψηφιακό δελτίο αποστολής

Ψηφιακό δελτίο αποστολής

Συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι από την 1η Ιουνίου 2025, ξεκινά η ενεργοποίηση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής. Η εφαρμογή του μέτρου ξεκινά υποχρεωτικά από τις      1 Ιουνίου 2025 και, όπως προβλέπεται, αφορά σε πρώτη φάση 155.415 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των καυσίμων, των οικοδομικών και ιατρικών υλικών, καθώς και των αγροτικών και φαρμακευτικών προϊόντων.

 

Σε δύο φάσεις η εφαρμογή του μέτρου:

Σύμφωνα με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, η εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής θα γίνει σταδιακά σε δύο βασικές φάσεις:

 

Α΄  Φάση – Από 1 Ιουνίου 2025

Το μέτρο καθίσταται υποχρεωτικό για συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων:

Επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 200.000 ευρώ.

Οι επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην πρώτη αυτή φάση θα πρέπει:

    Να εκδίδουν ψηφιακά τα παραστατικά διακίνησης.

    Να διαβιβάζουν σε πραγματικό χρόνο τα σχετικά δεδομένα στην πλατφόρμα myDATA.

    Να καθιστούν άμεσα διαθέσιμα τα παραστατικά στον παραλήπτη των αγαθών.

    Να επιτρέπουν τον ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο κατά την παραλαβή μέσω σάρωσης QR Code επί των ψηφιακών παραστατικών.

 

Β΄  Φάση – Από 1η Δεκεμβρίου 2025

Από την ημερομηνία αυτή, το μέτρο επεκτείνεται υποχρεωτικά στο σύνολο των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου ή μεγέθους.

Στη δεύτερη αυτή φάση, εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις η ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης, περιλαμβανομένων των φάσεων φόρτωσης, μεταφόρτωσης και παράδοσης, μέσω της ίδιας διαδικασίας: ηλεκτρονική έκδοση, διαβίβαση στην πλατφόρμα myDATA, και παραλαβή με σάρωση QR Code.

Αυστηρά πρόστιμα για μη συμμόρφωση

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιουνίου 2025, η μη έκδοση του ψηφιακού δελτίου αποστολής επιφέρει:

500 ευρώ ανά έλεγχο για επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά βιβλία.

1.000 ευρώ για επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία.